top of page
Search
  • Writer's pictureahiya afgin

למה מפעלים משתמשים באוהלי אחסנה ?

Updated: Jan 18, 2022

בשנים האחרונות אנחנו רואים מעבר מבניה כבדה מסורתית לבניה קלה וחדשנית.

בתחום התעשייה והלוגיסטיקה בישראל גילו (כמו שגילו כבר ברוב בעולם) בשנים האחרונות את אוהלי האחסנה. עד לאחרונה האפשרויות היחידות לפתרונות אחסנה נוחים היו בניה מבטון או בלוקים או לחלופין סככות ברזל עם חיפוי איסכורית. הבעיה עם שתי השיטות האחרונות הם זמן, כסף והיתרי בניה.

ואז הגיעו האוהלים


מה הקשר בין אוהל לאחסנה במפעל תעשייתי?


אז אוהל, לא מה שחשבתם. יש כמובן סוגים רבים של אוהלים, אך כשאנחנו אומרים אוהל אנחנו מתכוונים לאוהלי אלומיניום אשר עומדים בכל תקני הבניה ומחזיקים מעמד ל10-20 שנה בכל העונות בכל מזג אוויר.

אוהלי האלומיניום נותנים כמעט את אותו פתרון אחסנה שנותן מבנה רגיל אך בזמן ומחיר נמוכים בהרבה.


למה אוהל קבע ולא מבנה קבע?


אז הנה כמה סיבות למה עדיף לרכוש אוהל אחסנה מאשר לבנות מבנה כבד לאחסנה :

1) תכנון, ייצור והרכבה של אוהל במפעל לוקחת בין 2-5 חודשים ממועד ההזמנה. זה תלוי בגודל ומורכבות האוהל. הרכבת האוהל עצמה באתר נמשכת לכל היותר 7 ימים, אינה מלכלכת, כמעט ואינה מרעישה ולא פוגעת בהתנהלות השוטפת של המפעל.


2) היתרים. אוהל נחשב מבנה ארעי ולכן מותר להרכיב אותו לתקופה של בין 120-180 ללא היתר (תלוי ברשות המקומית) . כמו כל מבנה, בסופו של דבר הוא צריך היתר אך ההליך בדרך כלל פשוט, קצר וזול יותר מהיתר של מבנה קבע. כמו כן, ניתן להרכיב אותו לעונת החורף ולפרקו בעונת הקיץ וחוזר חלילה.


3) את האוהל , להבדיל ממבנה קבע, ניתן לפרק, לשנע ולהרכיב במקום אחר. יש מפעלים שזקוקים לאוהל לתקופות של שנה או שנתיים ולאחר מכן מוכרים את האוהלים ונהנים מהחזר חלקי של ההשקעה.

עברתם למפעל חדש? קחו את האוהל אתכם.


4) מחיר . עלות של אוהל אחסנה היא בין 300-700 ש"ח + מע"מ למ"ר, תלוי בגודלו ובגובהו. המחיר כמובן כולל הובלה , הרכבה ואישור מהנדס קונסטרוקציה.

תעשו את החשבון לבד.


5) אוהל לא חייב להיות רק יריעות. את האוהל , כמו את מבנה הקבע, ניתן לחפות באמצעות פאנל מבודד, איסכורית, דפנות זכוכית , יריעות טרמיות ועוד. רק תגידו מה אתם צריכים.




7 views0 comments

Kommentare


bottom of page